Zmiany w gospodarce odpadami

Zmiany w gospodarce odpadami

Z dniem 1 lutego 2015 roku zmienia się ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Przedsiębiorcy prowadzący obsługę biurową swojej działalności gospodarczej w miejscu zamieszkania nie będą musieli uiszczać dodatkowej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Przypomnijmy, że w Jaworznie oprócz nieruchomości zamieszkałych systemem gospodarki odpadami objęte są nieruchomości niezamieszkałe, na których powstają odpady komunalne, czyli m.in. siedziby przedsiębiorstw i instytucji. Nowelizacja ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dotyczy tej drugiej grupy, czyli przedsiębiorców.
W artykule 6j został dodany ustęp 4a o brzmieniu: „w przypadku prowadzenia w części lokalu mieszkalnego obsługi biurowej działalności gospodarczej opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się w ramach opłaty dotyczącej nieruchomości, o których mowa w art. 6c ust.1”.
Zmiana ta będzie dotyczyć przedsiębiorców prowadzących w części lokalu mieszkalnego obsługę biurową prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. – Jak wynika z praktyki, samo gromadzenie dokumentacji związanej z działalnością gospodarczą faktycznie wykonywaną poza lokalem mieszkalnym nie powoduje zwiększenia ilości wytwarzanych odpadów w stosunku do odpadów powstających w związku z zamieszkiwaniem w tym lokalu – wyjaśnia Agnieszka Sala kierownik Działu Gospodarki Odpadami MZNK w Jaworznie.
W takich przypadkach, po wejściu w życie nowelizacji ustawy, z danego lokalu będzie uiszczana wyłącznie opłata ustalona z tytułu zamieszkiwania. – Z uwagi na różnorodną specyfikę prowadzonych działalności gospodarczych, możliwość skorzystania z przedstawionej powyżej regulacji należy skonsultować z pracownikiem Działu Gospodarki Odpadami – zaznacza Agnieszka Sala.

Pomoc i odpowiedzi na pytania
Informacji na temat deklaracji wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi udzielają pracownicy Działu Gospodarki Odpadami MZNK w Jaworznie, pod numerami telefonów: (32) 745 10 61, (32) 745 10 63, (32) 745 10 65, (32) 745 10 66, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub osobiście na Osiedlu Stałym przy ul. Inwalidów Wojennych 5 od poniedziałku do środy oraz w piątek w godz. 7:00 – 15:00, czwartek w godzinach 7:00 – 17:00.